A 3D Csodás Világa

Tóth András - Szobrász

A 3D modellezés már gyerekkoromban is érdekelt, de csak 2019 elején jutottam arra a döntésre, hogy komolyabban foglalkozzak vele és beiratkoztam egy suliba.
Rengeteg 3D software van a piacon, amik mellet rengeteg pro és kontra érv szól.
Mindenki maga döntse el, hogy melyik a jobb. Ha engem kérdeztek lényegében mindegyik ugyan azt tudja, én a Maya mellett döntöttem, de (és itt jön a legnagyobb de) tanulmányaim alatt rájöttem, hogy a helyzet nem ennyire egyszerű! Ez alatt azt értem, (saját tapasztalat) hogy párhuzamosan rengeteg más programmal kell együtt dolgozni. Például lehet a Mayában is organikusan modellezni, de erre találták ki a ZBrusht, a textúrázás kimerül az UV-zásban, kellenek hozzá Photoshop vagy Substance Painter ismeretek (utóbbi textúrázásra specializálódott). Sorolhatnám, hogy még milyen programok vannak, de ha az ember mindegyikkel meg akar ismerkedni legyen időmilliomos és legyen egy jó gépe.
🙂

Jelenleg 4 software-t használok amik jól kiegészítik egymást: Maya, ZBrush, Marvelous Designer és Substance Painter.

A 3D modellezés mellet a 3D Nyomtatás gondolata is régóta motoszkált a fejemben és 2020 nyarán úgy határoztam hogy belevágok ebbe is. Tulajdonképpen nagyon jól kiegészítik egymást.